Swego czasu starałem się regularnie zaglądać na konserwatyzm.pl, gdzie można było natrafić na ciekawe artykuły historyczne i politologiczne. Jednak zasadnicza zmiana oblicza ideowego portalu, obniżenie się poziomu dyskusji, która coraz bardziej przypominała onetowy wzorzec sprawiła, iż przestałem tam bywać.
Jak zostałem "bohaterem" portalu konserwatyzm.pl
-
@ Godziemba
-
Godziemba
Ciekawe uwagi.
Nie "bywalem" na konserwatyzm.pl - nie znam tamtejszych układów.
Nasza wymiana komentarzy chyba oddaje zbliżoną wersję rozumienia otaczajacej rzeczywistości.
Nie zauważyłem u Pana cech rusofoba; co najwyżej krytycznego obserwatora.
Stąd budzi moje zdumienie zaliczenie Pana do wspomnianego grona.
Wspominał Pan o lokowaniu notek w Polis - może to stąd?
Jednak odnośnie innych, wymienionych blogerów - FYM-a, Ściosa, czy Rolexa - sam sformulowałem podobne zarzuty. o, co u nich najbardziej mnie razi, to to, że utożsamiają (próbują) obecną Rosję z sowietami.
FYM-owi zarzucilem kiedyś nawet hipokryzję, gdy wskazałem, że "zabrania" Rosji zachowań, które afiliuje u USA. Pokazał mi drzwi blogu - od tego czasu nie jestem zainteresowany jego twórczością.
Podobnie Rolex. Przestały mnie interesować jego idee (acz pióro ma dobre i swietnie się czyta), gdy wskazał konieczność umieszczenia "tarczy", gdzie jednym z celów ma być ochrona przed atakiem rosyjskim na złoża ropy i gazu Morza Północnego. I te jako obowiązek, bez jakiejkolwiek "rekompensaty" dla Polski.
To ujęcie jest sprzeczne z dzialaniem płk. Kuklińskiego, który poświęcił życie, aby zapobiec opcji powstania teatru działań wojennych na terenie Polski.
A tu mamy sami i za własne pieniadze tę opcję realizować.
Nie po drodze mi z takimi pomysłami.
Także z A. Ściosem dyskusja doprowadziła do podobnej konfrontacji poglądów.
Kończąc. Wydaje się, że zarzut względem Pana jest nadużyciem. Jednak sam fakt rusofobii wspomnianych autorów jest zauważalny.
nadmieniam, że zaakceptuję sowietofobię, ale tylko dystans wobec Rosji, taki sam, jak wobec USA.
Pozdrawiam
-
Godziemba
Tak trzymać!
-
Banalna kalka polemiczna
Zaczęło się od "homofobów", którymi zostawali wszyscy, którzy mieli jakiekolwiek zastrzeżenia do najskrajniejszych postulatów środowisk homoseksualnych. Ten sam chwyt może być stosowany wobec każdego, wzywającego do wyważonego podejścia do jakiejkolwiek sprawy - w tym wypadku stosunku do Rosji. Osobiscie bym się tym nie przejmował, bo poziom wywodów ob."Rusofila" jest tak prymitywny (i są tak przegadane), że nie grożą przekonaniem kogokolwiek dotąd nieprzekonanego.
-
@Kniołek
Widzę, że i ja się załapałem.
-
@amalryk
Też tak sądzę, ale chciałem - poprzez swój przypadek - ukazać degrengoladę tego portalu i jego nieformalnego wodza - Adama Wielomskiego.
Pozdrawiam
-
@Kniołek
Nie jest tak, kilka razy moje komentarze - analogicznie jak na onecie, były usuwane lub nie dopuszczane do publikacji.
Dziękuję za obronę, w ten sposób "Rusofil" i grono jego zwolenników pokazało swoje prawdziwe oblicze.
Najbardziej smutne jest jednak to, w jaki sposób niszczona jest piękna idea konserwatyzmu.
Pozdrawiam
-
@Kniołek
Najważniejsze to znaleźć się we właściwym, czyli dobrym towarzystwie.
-
@Krzysztof J. Wojtas
Niestety w żadnym wypadku nie można obecnej putinowskiej Rosji utożsamiać z Rosją. To twór postSowiecki, tak jak III RP to de facto PRL-bis.
Moje krytyka obecnej Rosji jest wyrazem sowietofobii i antykomunizmu, a nie rusofobii. Z przyjemnością powitałbym powstanie Rosji np. Włodzimierza Bukowskiego. W takim wypadku sam propagowałbym nawiązanie bliski realacji polsko-rosyjskich.
W każdej dyskusji należy przede wszystkim posługiwac się właściwą terminologią, wtedy uniknie się zbytecznych konfliktów.
W ten sam sposób Rosję - jak mniemam - traktują FYM, Ścios oraz Rolex.
Pozdrawiam
-
@Sowiniec
Oczywiście.
W takim gronie (Pan, Ścios, FYM, Rolex) można czuć się bezpiecznie.
Pozdrawiam
-
@Sowiniec
Został Pan doceniony :))
-
@Mikołaj Kwibuzda
W żadnym wypadku nie przejąłem się tym, chciałem tylko ukazać na czym polega "konserwatyzm" tego środowiska.
Pozdrawiam
-
Mam różną ocenę wymienionych osób
Pana twórczość, głównie teksty historyczne w S24, cenię wysoko.
Zarówno za meritum jak i za styl. Rolexa - tylko za styl (gdy odrywa się na chwile od polityki, jest świetny). Ściosa i FYM-a - wcale.
A Wielomski to zawsze był świr.
-
@igbor
Kazdy ma prawo do różnej oceny publicystyki róznych osób.
Ze swej strony uważam, iż teksty historyczne Wielomskiego są na wysokim poziomie, niestety jego publicystyka polityczna to kuriosum, nie mające żadnego związku z konserwatyzmem.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
Historycznej Rosji nie ma, nie istnieje.Została utopiona w morzu krwi po heroicznej walce. Bolszewicki rak toczy solidarnie i Rosję i Polskę. Piewcom zliftingowanej bolszewii należy odpowiedzieć słowami ich nazbolskiego nowego proroka;
"(...)Nie daliśmy się zwieść zmianie społecznej scenerii i politycznych aktorów. Nie wybaczyliśmy nikomu i nie zapomnieliśmy niczego.(...)"
Gangrenę wypala się żelazem.
-
@Godziemba
Zależy mi na wyważeniu relacji z Rosją - także w odniesieniu do tej "putinowskiej".
Z kolei - nigdy zbyt bliskich relacji z Rosją - nawet w wydaniu Bukowskiego.
Człowiek wolny nigdy nie powinien nawiązywać partnerskich więzi z niewolnikiem.
Polska miała elity - ("polskie pany"), a Rosja tylko urzędników różnego szczebla.
Zatem - zgoda, co do metody, czyli określenia najpierw terminologii, a przede wszystkim dokonać opisu przedmiotu badań. A nie kierować się fobiami.
Co do wspomnianych blogerów - nie przekonał mnie Pan - pozostaję przy swoim zdaniu. Acz nie miałbym nic przeciwko, gdybym nie miał racji.
Pozdrawiam
-
@Kniołek
Racja po Pana stronie. Jednak należy dostrzec, że Putin próbuje nawiązywać do carskiej idei imperialnej - to jedno ze spostrzeżeń leżących u idei Polskiej Idei Imperialnej - którą staram się przedstawić na moim blogu - ostatnie 13 notek, a jeszcze dalsze powstawać bedą sukcesywnie.
Byłem w sierpniu w Moskwie i w kontaktach towarzyskich - wśród młodych ludzi, daje się zauważyć już pewne wpływy ideowego podejścia do problemu, co wydaje się być wynikiem procesu odbudowy tego molocha.
Można zazdrościć, że my nie mamy przywódcy tej klasy. Nasi to przy Putinie - zwykłe dupki.
Przykro to stwierdzić jako, że stanowi to dla nas zagrożenie.
Pozdrawiam
-
@amalryk
Proszę przeczytać komentarz kierowany do Kniołka.
Pozdrawiam
-
@amalryk
"Gangrenę wypala się żelazem."
Otóż to.
Mam jednak nadzieję, niewielką ale zawsze, ze kiedyś powstanie normalna Rosja. Może jak zostanie ich 60 mln, a Syberię zabiorą Chiny?
Pozdrawiam
-
@Krzysztof J. Wojtas
Putin opiera się na czekistowskiej tradycji, do której stara się wkomponować - na zasadzie rodzynek w keksie - niektóre elementy Rosji carskiej. Dzierżyński + Denikin.
Na przełomie XIX i XX w. zaczęła powstawać w Rosji normalna elita, gdyby nie rewolucja antyrosyjska, Rosja miała szansę stawać się powoli normalnym państwem.
Nie mówię o bliskich, w formie jakiś związków ponadnarowych, relacjach, ale Rosja Bukowskiego mogłaby stać się dla Polsi przeciwwagą dla wpływów niemieckich. Oczywiście do czasu odbudowy państwowości polskiej i jej imperialnej pozycji.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
Pod wpływem Pana wczorajszej lektury o generale Sosnkowskim napisałem dziś tekst, który od razu poszybował na szczyty SG.
Dziękuję bardzo za inspirację ... jak widać, temat nośny.
-
@Godziemba
Mam szereg wątpliwości, ale taki pogląd godny jest już dyskusji.
Niestety tylko akademickiej.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
Nie ma potencjału dla konfliktu ChRL-Sowiety, poprzednie, zapomniane już harce nad Ussuri, to była klasyczna bolszewicka "ściema" (typu „Riazański cukier”, który wyniósł nikomu nieznanego czekistę na fotel prezydenta - Golicyn się kłania). Syberia jest klasyczną strefą buforową, wyludnioną, nieprzyjazną dla życia i zbyt kapitałochłonną, aby robić za "łakomy kąsek".
Zresztą pisał o tym b.ciekawie J.Nyquist;
http://polis2008.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=611:antykomunizm-dzisiaj-iv-jeffrey-richard-nyquist-kasandra-fazy-finaowej-&catid=241:dzielnica-publicystow&Itemid=281
-
@t-rex
Widziałem i skomentowałem.
Gratuluję SG - znakomity esej.
Pozdrawiam
-
@amalryk
Tekst w Polis oczywiście czytałem, ale uważam, iż tylko w tej chwili Syberia jest strefą buforową, w niedalekiej przyszłości kapitałochłonność inwestycji może ulec zmniejszeniu i w efekcie stanie się terenem rywalizacji chińsko-rosyjskiej. Zgadzam się, że "harce na Ussuri" były "ściemą", ale obecne Chiny tylko na północy mogą szukać terenów do ekspansji.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
Oj, Ameryka Północna też jest słabo zaludniona...
-
@Godziemba
:)
-
@Kniołek
Uparty gość.
-
Proszę wybaczyć
"Nie ukrywam, iż umieszczenie mnie w takim gronie, zamiast zmartwić, stało się powodem do dumy. Postawienie mnie, skromnego historycznego rzemieślnika, w jednym szeregu z najwybitniejszymi blogerami, to dowód, iż ktoś jednak czyta moje teksty."
... ale to fałszywa skromność. Pana teksty są o klasę wyżej od tekstów wspomnianych blogerów. Zapewne nie są dla niektórych równie atrakcyjne - ale to, przyzna Pan, zupełnie inna para kaloszy...
Pozdr.
-
@eumenes
Nie mnie oceniać moje teksty. Daleko mi jednak do precyzji wywodu Ściosa czy publicystycznej sprawności FYM.
Pozdrawiam
-
@amalryk
Chiny jednak nie były nigdy mocarstwem morskim, a aby dostać się do Ameryki Płn. trzeba tak czy inaczej przejść przez Syberię.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
Rosja ani ZSRR też nie. Zresztą, po głebszym zastanowieniu, doszedłem do wniosku że jednak "coś" jest na rzeczy w tej opzycji Heartlandu i Rimlandu.
-
@Godziemba
No nie. Tym razem Pana złapałem;-)
Chiny w XV w. były potęgą morską i wysyłały statki jakością przewyższajace o kilka klas te europejskie. Docieraly prawie wszedzie.
Tyle, że decyzją cesarza zaprzestano ekspansji tą drogą. To kłóciło sie z ideą cywilizacyjną Państwa Środka.
Nie ekspansja przez narzucanie, a przez przyjęcie w poczet państw podległych.
Inna idea filozoficzna.
Pozdrawiam.
-
@amalryk
Może dlatego Rosja tak łatwo sprzedała USA Alaskę?
Koncepcja Heartlandu i Rimlandu tłumaczy wiele decyzji politycznych państw zarówno wchodzących do pierwszej jak i drugiej sfery. A próby budowy potęgi morskiej przez Polskę, Rosję, Austro-Węgry, a także Niemcy, a nawet Francję z reguły kończyły się fiaskiem.
Pozdrawiam
-
@Krzysztof J. Wojtas
Przyznaję się do błędu:) Napisałem bez zastanowienia. To był jednak krótki epizod, jak słusznie Pan zauważył, sprzeczny z koncepcją cywilizacyjną Chin.
Pozdrawiam
-
@eumenes
Tak jest.
-
Bardzo ciekawy komentarz o Kunercie z portalu Niepoprawni:
"Tenże p. Kunert zamierza również obdarzyć pomnikiem żołnierzy Wehrmachtu rozstrzelanych na poznańskiej Cytadeli w 1945 r. przez wojsko sowieckie. U wojewody protestują poznańscy kombatanci. Czy będzie to skuteczny protest?"
-
Jeszcze o Kunercie:
http://www.niepoprawni.pl/blog/1792/bolszewicko-faszystowski-patriotyzm-i-moralnosc-andrzeja-kunerta
-
@Sowiniec
Powiem dosadnie - sku......... się doszczętnie.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
:)
-
@Kniołek
Zauważyłem stosowanie podobnych metod co giewu, może więc zmienić nazwę na GWkonserwatyzm.pl
Pozdrawiam
-
@Godziemba
ale historia :) Napiszę o tym dłuższy tekst, bo nawet nie wiedziałem,
pozdr
-
@Kniołek
dzięki za informację o całej sprawie - normalnie sam bym takich bredni, jak te, które ruskie młotki wypisują, zwłaszcza o głupocie walki z komunizmem, nie wymyślił,
pozdr
-
@Free Your Mind
Napisałem Ci o tym w komentarzu pod Twoim przedostatnim tekstem ale nie zauważyłeś. Kniołek, jest jednak czujny! :))
Pozdrawiam
-
Pan Godziemba
Szanowny Panie,
Portal konserwatyzm.pl nie ma nazbyt wiele wspólnego z konserwatyzmem. Wiele tego typu rzeczy "opiniotwórczych" jest zagospodarowane pod jedną wspólną tubę propagandową.
Ludzie konserwatywni, nie potrzebują tego typu portali :)
W każdym bądź razie, gratuluje triumwiratu.
Serdecznie Pozdrawiam
-
@C.v.I.
Dziękuję.
Uspokajam, iż w odróżnieniu od rzymskich triumwiratów, nie będziemy z sobą walczyć - każdy na swoim polu zwalcza czerwoną i "konserwatywną" hołotę.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
Przeczytałem zamieszczone uwagi; na konserwatyzm.pl - nie wchodzę. Przeczytałem także ripostę FYM-a na NP.
I jestem nieco zdegustowany.
Dlaczego?
Bo od tak wytrawnych blogerów, o świetnych piórach i bogatej wiedzy, spodziewałem się jakichś merytorycznych argumentów przeciwko tym wysuwanym przez wspomnianego autora.
Po prostu chętnie bym się z nimi zapoznał.
Tymczasem odpowiedzi zawierają jedynie pejoratywne określenia itd.
Jestem zdegustowany.
Przedstawiłem swoje zdanie i powody po temu. Oczekiwałbym wyjaśnień przynajmniej na tym samym poziomie.
Jeśli brak argumentów, a zostają jedynie połajanki - to mam wobec pewnej grupy (ale nie zaliczam doń Gospodarza bloga) stan głębokiego poważania.
Pozdrawiam
-
@Krzysztof J. Wojtas
Czasami bardzo trudno skomentować absurdalne opinie jak ww. komentatorów konserwatyzmu.pl. Jak szybko przekonać kogoś, że czarne jest jednak białe i odwrotnie. Gdybym chciał się do nich ustosunkowac w pełni rzeczowo, musiałbym napisać całą rozprawę, ukazującą fałsz tych wywodów. To nie było moim celem - pragnąłem jedynie wywołać dyskusję nt. zawłaszczania idei konserwatywnej przez pewną grupę osób.
Jak Pan zauważył staram się skoncentrować na pisaniu esejów historycznych, nie uczestniczę w "pyskówkach", a typową publicystykę, która z reguły operuje uproszczeniami, pozostawiam innym.
Pozdrawiam
-
Pan Krzysztof J. Wojtas
Wielce Szanowny Panie Krzysztofie,
Mając nadzieję, że szanowny gospodarz blogu wybaczy mi szarogęszenie się, odpowiem Panu, na temat stanu głębokiego poważania.
Wiem, że zna Pan historię naszej Rzeczypospolitej, a co za tym idzie naszych stosunków z sąsiadami (tych się niestety nie wybiera) bardzo dobrze.
Stąd wie Pan zapewne, że większość szlachty przekształcając się w wiekach XVIII oraz XIX na terenach zaborów, kooperowała z zaborcami, ponieważ uważała, że jedynie w ten sposób jest w stanie utrzymać się na powierzchni a także zachować Polskość następnym pokoleniom.
Ten sam chory schemat powtarza się dziś.
Arystokracja w większości, by przetrwać, zawsze stawała się lojalna wobec aktualnie panujących. W przeciwnym wypadku, czekała ja zagłada i tabuny chętnych.
Z jakichś względów, potomkowie rodów w RP dzisiejszej, wolą współpracować ponownie. Czego się boją?
Pan weźmie i ich zapyta bezpośrednio. Ja swoją tarczę mam z nadania starszego rodu niźli nasi obydwoje sąsiedzi. Współpracujących z Niemcami czy Rosjanami dziś, a działających na niekorzyść Polaków, tzw. przedstawicieli wyższych sfer mam w głębokim, wie Pan czym. Ot co.
Serdecznie Pozdrawiam
BTW Ciekaw jestem, kiedy te ciołki (o, to straszny wyraz!) zorientują się, że w grze Niemców i Rosjan są właśnie li tylko... ciołkami. :)
-
Pan Godziemba
Szanowny Panie,
Mówi Pan, a ja słucham. Ciekaw jestem, jakże by zareagowała gołota o której mówimy, gdybym był się tam zalogował i jako szmondaków posłał gdzie raki zimują, co to wiedzą gdzie pieprz rośnie. :)
Serdecznie Pozdrawiam
-
@C.v.I.
Kilka dni temu chciałem to zrobić, ale tam - jak na onecie - skrupulatna cenzura, komentarza nie dopuścili do publikacji.
Można próbować, ale osobiście z hołotą nie chcę mieć do czynienia.
Pozdrawiam
BTW Ciołek także był w Targowicy:))
-
@Godziemba, C.v.I.
Panowie
Długą chwilę myslałem o odniesieniu sie do Waszych uwag.... i nie znajduję wspólnego odniesienia, z jakiego to czynić.
Jakie kryteria uznać za właściwe?
Dobro Narodu? elit? Jak je określić?
Czy obecna "wolność" jest stanem upoważniającym do oceniania ?
Czy obecne wyludnianie Polski - to oznaka rozwoju?
Nie mamy takich ustaleń wspólnych, zatem wzajemne oceny bedą wynikały z poglądów. Nawet ten "konserwatyzm" nie został zdefiniowany.
Dlatego sądzę, że należy robić swoje bez oglądania się na oceny. To niepotrzebna strata czasu i energii.
A może pokusić się o ustalenie odniesień?
Ja próbuję dojść do tego, czym jest polskość. Jak to ustalę - będę dokonywał ocen wg tego kryterim.
Teraz staram się to robić z punktu widzenia cywilizacji łacińskiej.
Pozdrawiam
-
@Krzysztof J. Wojtas
Te kryteria są dla mnie oczywiste: Bóg, Honor, Ojczyzna.
Można dodać jeszcze: Rodzinę.
A pojęcia te wprost wypływają z cywilizacji łacińskiej.
Pozdrawiam
-
@Godziemba, @Kniołek też
Gratuluję Panom 'docenienia' przez konserwatyzm.prl.
Ten portal to kawał naprawdę niezłego humoru politycznego.
Swoją drogą, napomknąłem jakieś 2 lata temu o tym zjawisku: http://abcnet.com.pl/node/5330
Pozdrawiam
-
@Jaszczur.
Taka ocena to powód do dumy, gdyby zaś pochwalili to dopiero byłaby tragedia.
Degrengolada portalu postępuje od jakichś 3 lat i ciągle ten proces przyspiesza. Czym się skończy?
Pozdrawiam
-
Rusofobia i rusofilia - tematy zastępcze. Od Konserwatyzmu do liberalizmuC
Na dawną Rosję, późniejszy ZSRR (od Rewolucji Październikowej składają się, głównie: Bolszewicy - czyli rosyjskojęzyczny naród żydowski i Sowieci - rodowici Rosjanie podporządkowani Bolszewikom.
Dowództwo Armii Czerwonej, to Bolszewicy, a mięso armatnie Armii Czerwonej, to sołdaci, czyli wcieleni do wojska Sowieci. Bolszewicy strzelali w tył głowy Sołdatom, gdy ci pchani na fronty bez broni, chcieli się zatrzymać, lub zawrócić.
Komuniści, to część Bolszewików, oddelegowana po wojnie do Polski.
Socjaliści, to polskojęzyczni pobratymcy Komunistów i Bolszewików.
W świetle tego wyjaśnienia, bez uwzględnienia zawartych w nich faktów, czyli bez wyjaśnienia, kto jest kto, w Rosji i w Polsce, oraz kto, jakiej narodowości człowiek, w tej kwestii się wypowiada, wszelkie spory o historię XX w. w tym nazywanie kogoś, „rusofobem”, lub „rusofilem”, jest bezsensem; jest prowadzeniem jałowej dyskusji niepotrzebnie absorbującej niepotrzebnie energię i siejącej w umysłach prawdziwych Polaków, chaos.
To skrajnie nieodpowiedzialna postawa, wroga Polsce.
Słowo "konserwatyzm" nie znaczy nic, w stosunku do narodu, do człowieka, dokąd nie określi się o czyj, jakiego narodu konserwatyzm się rozchodzi.
To samo dotyczy się całego portalu "konserwatyzm. pl": Dokąd nie jest on jasno określony, jakiego narodu ten, „konserwatyzm. Pl” , dotyczy, tak długo to, co się tam przedstawia, nie jest żadnym konserwatyzmem, a raczej, tak samo jak dyskusja o rusofobach i rusofilach, wprowadza, moim zdaniem, zamierzony chaos w umysłach Polaków i osłabia nie tylko konserwatyzm, ale i patriotyzm Polski.
Bo samo słowo "konserwatyzm" i to co się pod nim kryje, wtedy ma sens dla ludzi, kiedy wiemy o czyim konserwatyzmie mówimy:
Inny zupełnie jest konserwatyzm- Żydowski, a zupełnie inny, konserwatyzm Polski.
Czym innym jest konserwatyzm Żydowski z punktu widzenia prawdziwego Polaka, a czym innym jest patriotyzm Polski z punktu widzenia prawdziwego Żyda(także polskojęzycznego, żyjącego w Polsce).
Inny jest konserwatyzm - Żydowski w Polsce, inny w Rosji, a jeszcze inny w USA, czy w Izraelu.
Mało tego, konserwatyzm Żydowski w Polsce jest przeciwieństwem konserwatyzmu Polski w Polsce. I to jest między innymi wytłumaczenie, dlaczego z PiS zmieniającej się na partię konserwatywno - narodową Polski, odchodzą liberałowie żydowscy(lub ich zwolennicy) na czele z JKR, a cieszy się z tego platforma (osłabiają PiS i wzmacniają PO), przy aplauzie liberalnych mediów w Polsce.
-
@Godziemba
Diabeł tkwi w szczegółach.
Zwłaszcza jeśli porównac te szczegóły z komentarzem Wislawusa.
Pozdrawiam
-
@Krzysztof J. Wojtas
"Diabeł tkwi w szczegółach". Otóż to.
Dlatego zamiast dywagować nalezy sięgnąc do klasyków konserwatyzmu, także polskiego konserwatyzmu. Nie trzeba wyważać otwartych drzwi.
Pozdrawiam
-
@Kniołek
Toż to cyrk .... ruski. Geremek jako ofiara ruskiego spisku!!
Facet wymaga pilnego leczenia.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
No, Jerzy Krajewski to już naprawdę hardcore'owiec. Najbardziej mi utkwiły jego komentarze pod artykułem prof. Nowaka w Rzepie o Bloku Eurosowieckim. Chyba się musiał często "meldować przy kaloryferze" w woju...
-
@Kniołek
Dziękuję, choć tekstem tym "liznąłem" temat. Nie napisałem, że Engel(s)gard (sorry!) był w PAX-ie i PRON-ciu, co tłumaczyłoby takie a nie inne zachowanie teraz.
Józef Mackiewicz nazywał tego typu postawę mianem polrealizmu - "dobre jest to, co służy Polsce, nawet gdy jest to współpraca z bolszewikami" (to nie cytat a streszczenie postawy). I nacjonal-realizm w stosunkach z komunistami to nie tylko nasz problem. Miałem kiedyś (nie)przyjemność dyskutować z politologami z Tajwanu, zwolennikami KMT, którzy uważali, że w ChRL komunizm już dawno upadł, więc Tajwan może się do nich ponownie przyłączyć! Głównodowodzący Chiang chyba w krypcie się przewraca!
-
@Godziemba, @Kniołek
...ale wiecie Panowie, co jest najgorsze? Że taki Krajewski to po prostu modelowy przykład poglądów, jakie wyznaje miliony Polaków! Niestety, często słyszę takie coś, aczkolwiek w uboższej zazwyczaj formie...
-
@Jaszczur.
"tak Krajewski to po prostu modelowy przykład poglądów, jakie wyznaje miliony Polaków!".
Raczej miliony polactwa. To typowy elektorat PO, PSL i SLD.
Jak obliczam - Polaków zostało nie więcej niż 10%.
Pocieszam się, że Piłsudski w sierpniu 1914 roku miał ledwie kilka tysięcy.
Pozdrawiam
-
@Godziemba
No właśnie, jakieś 10%, reszta to właśnie polactwo, a w zasadzie peerelactwo.
Marszałek wielkim człowiekiem był, ale przecież był Dmowski, ludowcy, a także regionalni mężowie stanu, przykładowo kaszubscy i śląscy...
-
@Jaszczur.
Zgadzam się.
W 1918 roku Polska posiadała wielu wybitnych polityków. Mimo naturalnych sporów, każdy z nich był polskim patriotą.
Nigdy potem nie mieliśmy takiego bogactwa mężów stanu i obawiam się, że długo na powtórkę poczekamy.
Pozdrawiam
-
@PrawicowiecPRLkonserwatysta.pl
Jeśli konserwatyzm utożsamia Pan jedynie z kwestiami obyczajowymi to nie mamy o czym dyskutować.
Można pokusić się o stwierdzenie, iż najbardziej "konserwatywnym" państwem w latach 80. była Rumunia, gdzie aborcja była karana więzieniem.
-
@Kniołek
Tylko w przypadku recydywy.
-
@PrawicowiecPRLkonserwatysta.pl
Oczywiście jestem zwolennikiem kary śmierci.
Nie jestem też zwolennikiem demokracji, ale jestem przede wszystkim wrogiem wszelkiej postaci socjalizmu, z "realnym" (czyli komunizmem) na czele.
Moja tolerancja ma jednak granice i jeśli będzie Pan szydził z religii, pisząc o "trójcy świętej", mogę nie dotrzymać obietnicy.
Konserwatyzm to także własciwy sposób prowadzenia dyskusji.
-
@PrawicowiecPRLkonserwatysta.pl
Dla Piłsudskiego socjalizm był narzędziem a nie celem. Marsałek wysiadł z czerwonego tramwaju w 1918, a np. polityka gospodarcza sanacji po 1926, a szczególnie w latach 1929-1935 była wręcz liberalna.
Gomułka do końca życia pozostał wierzącym komunistą. Nie ma złego i dobrego komunizmu, to ten sam totalitaryzm.
Nie popieram programu gospodarczego PiS, jednak nie widzę innej realnej alternatywy dla socjalistów z PO. Zresztą rząd Kaczyńskiego dokonał realnego obniżenia podatków, jak na socjalistów to dosyć ciekawy krok.
Nie dażę sympatią sowietów i ich obecnej neosowieckiej wersji. Z przyjemnością natomiast nawiązałbym bliskie relacje z Rosją, której prezydentem zostałby W. Bukowski.
-
@PrawicowiecPRLkonserwatysta.pl
Ad 1. Niezwykle ciekawa teoria, niestety tylko teoria, nie mająca żadnego potwierdzenia w dokumentach, wspomnieniach i realiach PRL. W ten sposób można ex post wytłumaczyć każdą zbrodnię.
Ad 2 Nie napisałem o skarjnej, ale o wręcz liberalnej polityce sanacji w latach wielkiego kryzysu - taki jest fakt.
natomiast w latach 1918-1921 przeprowadzono wiele reform o charakterze lewicowym - państwowe szkolnictwo, 8-godzinny dzień pracy. Przymus szkolny istniał juz w czasie zaborow, podbnie jak państwowa służba zdrowia (istniała jednak takze prywatna). Po I WŚ takie były - niestety - tendencje w Europie, Polska nie była tutaj wyjątkiem i żadna duża polska partia, także endecja, nie przeciwstawiała się tym zmianom.
Ponadto wojna o granice wymagała przemysłu zbrojeniowego, bo istniały problemy z importem broni i amunicji (blokada niemiecka i czeska)
Piszę w lubczasopismach
-
23.05.2012 15:23
-
23.05.2012 07:20
-
21.05.2012 14:11
-
16.05.2012 15:47
Ostatnie notki
-
Eksport polskiej broni (2)
Druga połowa lat 30. była okresem znacznego ożywienia w handlu bronią. Dojście Hitlera do władzy, ekspansja...
23.05.2012 07:16 69 -
Eksport polskiej broni (1)
W latach 1926-1939 eksport polskiego uzbrojenia stanowił istotne źródło pozyskiwania dewiz. Po...
21.05.2012 06:58 30 -
Liberałowie kontra endecy (2)
Ostateczne poszukiwanie godnej, i bezpiecznej zarazem, postawy wobec wydarzeń brzeskich przez pisarzy sympatyzujących z...
16.05.2012 07:27 12
Moje ostatnie komentarze
-
Rómmel ma jeszcze więcej na sumieniu - chociażby sprzeciw wobec propozycji m.in. Porwita...
24.05.2012 22:19
-
Cenna inicjatywa. Oby tylko żartownisie nie korzystali z niego w nadmiarze. Pozdrawiam
24.05.2012 20:52
-
Aleksander Macedoński:))
23.05.2012 21:17
-
Miło mi, iż czymś zaskoczyłem :)) Pozdrawiam
23.05.2012 21:16
-
Był znakomitym taktykiem, ale także strategiem (gdy mu pozwalano decydować). Pozdrawiam
23.05.2012 21:15
Najpopularniejsze notki
-
Mit Lenino (2)
komentarze: 137
-
Zbrojne ramię partii (1)
komentarze: 92
-
Mit Lenino (1)
komentarze: 83
-
Eksport polskiej broni (2)
komentarze: 69
-
PRL a Chile Allende
komentarze: 69
Aktywne dyskusje
-
Eksport polskiej broni (2)
komentarze: 69ostatnio: AMALRYK
-
Eksport polskiej broni (1)
komentarze: 30ostatnio: AGENT IMPERIALIZMU
-
Liberałowie kontra endecy (2)
komentarze: 12ostatnio: SOWINIEC
-
Liberałowie kontra endecy (1)
komentarze: 28ostatnio: GODZIEMBA
-
Serce Marszałka
komentarze: 48ostatnio: SOWINIEC
Moje tagi
Ulubione blogi i lubczasopisma
- 1maud 1125 23260
- A elita !
- aandy 370 5467
- Ale Historia
- Aleksander Ścios 698 16321
- Andrzej Leja 243 5398
- Bernard 263 2348
- cameel 130 2855
- chinaski 766 12199
- ckwadrat 123 1580
- długodystansowiec 45 811
- eKurjer Warszawski
- El Ohido Siluro 42 1378
- Foxx 420 4598
- Free Your Mind 1435 61417
- Freeman 67 6715
- GadajacyGrzyb 261 1180
- Gadowski 299 2050
- II RP 1918-1948
- irenalasota 36 60
- Jan Kalemba 313 3948
- Jaszczur. 31 1265
- Jerzy Przystawa 194 2523
- KaNo 137 4407
- kataryna 334 4816
- kokos26 1617 4213
- Konfederacja 2 0
- kpGizbo 53 326
- Krzysztof Kłopotowski 333 2314
- Krzysztof Ligęza 161 4522
- M. M. 14 66
- Maciej Rybiński 88 0
- Magda Figurska 568 6554
- Marek Dąbrowski 64 4191
- Marek Jan Chodakiewicz 69 25
- Mariusz A. Roman 300 317
- menda 234 634
- michael 246 6201
- Michał Stanisław de Zieleśkiewicz 1382 14316
- niewolnik 281 557
- Pamięć i Przyszłość 27 11
- Piotr Jakucki 49 150
- POLIS MPC 19 30
- Polityka Wschodnia
- prokapitalizm 323 81
- Publicyści Rzeczpospolitej 169 79
- Publikacje Gazety Polskiej 571 56
- rekontra 636 7765
- rewident 289 2367
- RODŁO
- Rolex 699 17811
- rosemann 1015 11685
- rossonero 170 2739
- seaman 626 15331
- seawolf 843 10097
- Sowiniec 1167 74048
- Stary Wiarus 470 3152
- Stowarzyszenie KoLiber 219 24
- szczurbiurowy 167 1502
- tad9 286 1879
- Teresa Bochwic 290 3848
- Tommy Lee 37 1415
- toruński klub GP 86 35
- Witek 251 12180



A ten "dyscyplinujący" Kniołka wielbiciel "smutnego czekisty", to zwykły idiota lub klasyczny bolszewik jest. Moim skromnym zdaniem, prawdziwy powód do zmartwienia miałby Pan dopiero wówczas, gdyby takie ciemne typki zaczęły Pana wychwalać.